zaterdag, december 03, 2016

quilt af

Deze week heb ik dit quiltje helemaal klaar gemaakt.
Het formaat  van de quilt is 60 x 70 cm.
Het uitgangspunt van deze quilt was een Charm pakketje, van 6 x 6 cm.
Voor alle duidelijkheid hier ik een voorbeeld van zo'n pakketje.
Deze pakketjes zijn er in verschillende maten, 6 x 6, 15 x 15 etc. 
Er zitten dus alle lapjes van een stofserie in. 
Ik heb er voor gekozen om die kleine lapjes niet te snijden maar ze zo te laten zoals ze waren.
Heb er met de hand strookjes beige stofjes aan genaaid.
De beige strookjes zijn ook allemaal verschillend. 
 Toen de top helemaal in elkaar zat (met de hand dus) moest ervoor gekozen worden
hoe je het geheel doorquilt...
NOU, toen kwam de naaimachine op de tafel!
Ik heb eigenlijk mijn nieuwe naaimachine uitgeprobeerd.
Met de BSR voet, ben ik vanuit het midden helemaal naar buiten toe gaan naaien.
Helemaal in 1 lijn de spiraal vorm genaaid, uit de vrije hand.
 En hier de achterkant van de quilt.
Hier is de vorm van het doorquilten beter te zien.
Bovenaan is de tunnel te zien en rechts onderaan mijn signatuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten